V neděli od časného rána se řidiči jedoucí v obou směrech po dálnici D1 v úseku Kraje Vysočina zdrželi, neboť policisté dálnici museli opakovaně uzavírat. Na základě rozhodnutí odboru pozemních komunikací Ministerstva dopravy České republiky ze dne 9. července byla povolena úplná uzavírka dálnice D1, a to za účelem provádění montáže nosníků mostního objektu SO 221 na 107,28 kilometru.

Dálnice měla být podle znění rozhodnutí úplně uzavřena 13. července celkem čtyřikrát v patnáctiminutových intervalech, a to  v době od 4:30 - 4:45 hodin, dále od 5:45 - 6:00 hodin, dále od 7:00 do 7:15 hodin a v době od 8:30 - 8.45 hodin. Pro tuto uzavírku nebyla ministerstvem dopravy stanovena objízdná trasa a vozidla tak zůstanou po dobu uzavírek stát na dálnici. Kvůli technickým problémům se ale jednotlivé časy uzavírek výrazně posunuly a uzavírka se také zdržela – z plánovaných patnácti minut v jednom případě až na čtyřicet minut.

REKLAMA

K zajištění dohledu nad bezpečností a plynulostí provozu Policie nasadila po dobu nedělní uzavírky na  dálnici D1 do daného úseku celkem pět policejních hlídek, jejichž hlavním úkolem bylo zajistit v daném místě v danou dobu s součinnosti s provádějící firmou v obou směrech úplné zastavení provozu. Poté policisté dohlíželi nad tím, aby se vozidla stojící na dálnici po dobu uzavírky bez problémů znovu rozjela a nedošlo v  místě, kde je provoz omezený a jezdí se v režimu 2+2 zúžené jízdní pruhy, ke zbytečným k kolizím, které by mohly situaci v místě zkomplikovat.

Poprvé policisté dálnici D1 uzavírali až v 5:25 hodin a uzavřena byla až do 6:03 hodin, kolony v obou směrech dosáhly 1,8 kilometru a plynule se rozjely. Podruhé se dálnice zastavila  v 6:42 hodin a znovu otevřena byla  v 7:21 hodin, když  kolona ve směru na Prahu dosáhla délky 4,5 kilometrů, ve směru na Brno 0,5 kilometru. Potřetí se dálnice uzavírala v 8:59 hodin a provoz byl znovu obnoven v 9:19 hodin, kolony dosáhly v obou směrech délky 2 kilometry, ale velice plynule se rozjížděly. Poslední úplná uzavírka dálnice D1 začala v 9.37 hodin a provoz byl plně obnoven v 10:10 hodin a kolony v obou směrech dosáhly délky pěti kilometrů. Po úplném obnovení provozu se začaly kolony znovu plynule a bez jakýchkoliv problémů rozjíždět.

Všechny čtyři dnešní uzavírky se obešly bez problémů, řidiči se chovali velice ohleduplně, dbali pokynů dopravních policistů  a dodržovali stanovené dopravní značení. Policisté tak nemuseli řešit žádnou mimořádnou událost ani dopravní nehodu, která by se stala v úseku, kde se usazovala mostní konstrukce nového mostu.