pivoMěšťanský pivovar Strakonice, a.s. od prvního července mění název společnosti na DUDÁK – Měšťanský pivovar Strakonice, a. s.. Se změnou názvu dochází také k formální úpravě podpisových práv, kdy nově budou rozhodnutí podepisována dvěma členy představenstva.

  Změna se dotkne také merkantilií pivovaru (nové etikety, pivní korunky). Poslední měšťanský pivovar v Česku skončil v loňském roce ve ztrátě 916 tisíc korun, která byla ovlivněna hlavně investičními náklady v celkovém objemu 19,9 mil. Kč. Celkový roční obrat činil více jak 106 milionů korun. S ročním výstavem 66 590 hektolitrů,  který představuje meziroční pokles 5,3 % ve srovnání s celorepublikovým poklesem o 8,6 %, se výsledek výstavu pivovaru pohybuje  nad celorepublikovým průměrem.

„Věříme, že název nepasterovaného piva Dudák, povýšený do názvu pivovaru, otevírá zcela novou etapu našeho podnikání a napomůže k posílení celé značky,“ říká ředitel pivovaru Jaroslav Tůma a dodává: „Realitou současného trhu je na jedné straně  boj o zákazníka, na druhé straně bojujeme s levnými dovozovými pivy, proto je třeba hledat stále nové cesty, jak zaujmout konzumenta a posilovat zejména kvalitu a značku. Kvalita piva je pro nás prvořadá, proto také neustupujeme tlaku některých obchodních řetězců, které tlačí zejména na cenu. Abychom zachovali stávající kvalitu, produkci z výhradně českých surovin, byli jsme nuceni takovou neefektivní spolupráci ukončit.  V loňském roce jsme ustoupili od spolupráce s Kauflandem právě z těchto důvodů.“

Dudak_Sklepak

DUDÁK - Měšťanský pivovar Strakonice je posledním pivovarem v České republice, který je vlastněn městem. V současné době má status akciové společnosti. Strakonické pivo je vařeno tradičním způsobem a je nepasterované. Výrobky společnosti jsou již tradičně oceňovány různými cenami v mezinárodních soutěžích. Strakonické pivo je známo pod značkou Dudák od třicátých let minulého století. Průměrná roční výtoč v hektolitrech se pohybuje okolo 67tis.. Pivovar zaměstnává 58 pracovníků a v jednotlivých etapách naplňuje investiční plány. V roce 2010 uvedl do provozu novou linku na stáčení lahvového piva. Investice přesáhla 17 mil. korun. V letošním roce plánuje technologické a výrobní investice v celkové výši 10,4 mil. korun.

DUDÁK – Měšťanský pivovar Strakonice prochází neustálými změnami. V loňském roce byly realizovány investice v celkovém objemu 19,9 milionů korun. Největší položku z těchto investic tvořila nová stáčírna, jež si vyžádala celkové investiční náklady v objemu 17,5 mil. Kč. V letošním roce investice budou pokračovat. Jsou plánovány v rozsahu 10,4 milionů Kč, a to zejména do strojního a technologického vybavení. V oblasti sortimentu uvádí pivovar s novou pitnou sezonou nefiltrované pivo SKLEPÁK v 1,5litrové plastové lahvi. „Uvedením nového piva v plastovém obalu posloucháme naše zákazníky a trh. Reagujeme tím na vzniklou poptávku,“ komentuje novinku obchodní ředitel pivovaru Marek Pohanka. Sklepák je nefiltrovaný světlý ležák uvařený z ječného sladu a žateckého chmele. Vyniká příjemnou jemně doznívající hořkostí, plnou chutí a řízem. Je stáčen do spotřebitelských obalů přímo z ležáckého tanku, kde dozrává celých 60 dní. Obsahuje kulturní kmen pivovarských kvasinek spodního kvašení. „Sklepáka ocení především znalci piva pro jeho čistou chuť a vůni s nádechem pivařských kvasinek. Je určen pro vodáky, milovníky táborových ohňů nebo pro příznivce grilování a zahraních party,“ upřesňuje Marek Pohanka.
REKLAMA